moje svatba v Rime

italiano english Moje svatba v Římě - Facebook Moje svatba v Římě - Linkedin Moje svatba v Římě - Instagram



Pravidla pro svatbu bez Covidu v Itálii

Pravidla pro svatební den – Covid FreePo dlouhém období, kdy byly svatby zrušené a mnohé odložené kvůli pandemii Covid-19 se situace konečně začíná zlepšovat s poklesem infekcí a úmrtí, především díky očkovací kampaňi v celé Itálií.

15. červen 2021 představuje nový začátek pro páry, které se budou moci vrátit ke svému snu mít svatbu v Itálii a oslavit tak se svými blízkými jejich vytoužený den v souladu s novými bezpečnostními pravidly.

Italská vláda podle zákona č. 65 ze dne 18. května 2021, čl. 9 odst. 2, stanovila, že od tohoto data jsou ve žluté zóně povoleny svatební obřady jak civilní tak církevní nejenom venku ale v uzavřených prostorech v souladu s protokoly a pravidly které sníží rizika nákazy za předpokladu, že účastníci budou mít Green Pass.

Kromě Green Passu mezi pravidla, která je třeba dodržovat při účasti na svatbě, najdeme použití osobních ochranných prostředků a dodržování bezpečnostních protokolů stanovených zejména v oblasti hygieny a rozestupu.


Zelený průkaz

Zelený průkazGreen Pass (nebo zelený průkaz) představuje základní osobní certifikaci pro každodenní život v době Covidu.

Green Pass potvrzuje úspěšné očkování proti SARS-CoV-2, zotavení z infekce nebo provedení rychlého molekulárního nebo antigenového testu 48 hodin před svatbou s negativním výsledkem na virus, jak popsáno v zákonné vyhlášce č. 52 ze dne 22. dubna 2021, článek 9.

Od 10. ledna 2022 do konce nouzového stavu je pro přístup do hotelů a ubytovacích zařízení, pro využití stravovacích služeb a dopravních prostředků, pro účast na večírcích vyplývajících z občanských či náboženských obřadů nutné mít posílený Zelený pas – Super Green Pass, který lze získat po dokončení očkovacího cyklu nebo následně po zotavení z viru, čímž je vyloučena alternativa negativního testu.

Od 1. února 2022 se doba trvání Super Green Pass po očkování nebo prodělané nemoci se zkrátí z 9 na 6 měsíců.

Pro ty, kteří absolvovali očkovací cyklus mimo Itálii, by měli vědět, že u nás nejsou všechny vakcíny uznávány za účelem vydání Zeleného průkazu.

Kompletní seznam uznaných vakcín je k dispozici v oběžníku Ministerstva zdravotnictví ze dne 23. září 2021.


Osobní ochranné prostředky

Maska pokrývající nos a ústa představuje hlavní osobní ochranný prostředek (DPI), který se používá již více než rok po celém světě a v Itálii od března 2020, kdy byl virus rozšířen.

Správné nošení masky je povinné jak při civilním nebo církevním obřadu, tak při svatebních oslavách, především když se vstanete od stolu.

Pravidlo nošení masky platí nejen pro nevěstu a ženicha, jejich hosty, ale také pro všechny pracovníky, kteří jsou přítomní ve svatební den, jako jsou číšníci, fotografové, videomakeři a hudebníci.

Jako děti bychom si nikdy nepředstavovali, že budeme mít svatbu s maskou, ale dnes je naprosto nezbytné chránit se navzájem.

Na trhu existují různé typy, barvy a modely, od chirurgických po FFP2, ale nyní jsou velmi oblíbené také látkové s nejrůznějšími vzory které bývají často kombinované s oblečením.

Pro svatbu se masky stanou nezbytným doplňkem a nevěsta a ženich si je mohou nechat přizpůsobit, mohou být vyrobeny s různými potisky, s perlami, krajkou a výšivkou podle osobního vkusu, tak aby ladily se svatebními šaty. Z tohoto důvodu svatební salóny připravily širokou nabídku, tak aby uspokojily všechny svatební páry.

Velmi zajímavým nápadem je připravit pro všechny hosty stejné masky s tématem svatby, nebo s iniziály nevěsty a ženicha a datem svatby, tak aby byla každá fotka příjemnější.

Velmi elegantní a roztomilé jsou také krycí masky ze všech barev a materiálů, které se používají na přikrytí FFP2, a dodají tak povinné ochraně nádech originality a barvy.

Ať už si vyberete jakoukoli masku, důležité je nosit ochranné prostředky správně pro vlastní ochranu i ochranu ostatních.


Bezpečnostní protokoly

Mezi bezpečnostní protokoly a pokyny, které je potřeba dodržovat při účasti na svatbě, najdeme respektování hygienických a distančních opatření, které nyní už každý ví a zná, jako neustálé mití rukou desinfekčními prostředky a respektování rozestupu jak v kostele, na národním výboře tak poté i v restauraci a během oslav.

Pro každé místo je stanoven maximální počet osob, který se liší podle jeho velikosti, tak aby bylo možno zaručit minimální vzdálenost stanovenou vládními pokyny, správnou výměnu vzduchu a sanifikaci prostor před každou svatbou.

Na základě počtu hostů vám Moje svatba v Římě nabídne místa a restaurace se správnou kapacitou.

Během večeře prostor mezi stoly musí být nejméně 2 metry, nejlépe 2 a půl metru, pokud možno upřednostňujte venkovní prostory, zejména v létě.

V tomto směru je vhodné přiřadit stůl pro každou rodinnou jednotku zvlášť, tak aby si hosté mohli užít den klidně a uvolněně, čímž se sníží riziko nákazy a vše se usnadní pomocí zasedacího pořadku, kdy bude mít každý své místo.

Není možné volit samoobslužný bufet, aby se zabránilo shromažďování a hlavně není povoleno dotýkat se jídla, ale bude možný bufet servírovaný číšníky, show-cooking a klasické obsluhování u stolu.

Svatební dárky pro hosty budou předány zaměstnanci restarace nebo novomanželským párem s častou sanifikací rukou.

Seznam všech účastníků svatby musí být uchováván po dobu nejméně 14 dnů, aby bylo možné sledovat infekce v případě, že někdo z přítomných bude krátce po svatbě pozitivní.


Hudba a tanec

Součastí každé svatby je hudební doprovod jak během církevního a civilního obřadu, tak zejména na místě oslavy.

Podle nových bezpečnostních protokolů jsou nová pravidla, která stanoví, že hudebníci mohou hrát živě, ale musí mít mezi sebou rozestup nejméně 3 metrů od hostů, musí se zabránit výměně stejného mikrofonu mezi různými hosty.

Pokud chce ženich věnovat píseň nevěstě pomocí mikrofonu, bylo by vhodné aby měl svůj osobní, který ostatní nebudou nepoužívat.

Tanec je povolen, ale s velkou a náležitou obezřetností a to pouze se svým partnerem, je důležté vyhnout se výměně párů, je nutné respektovat vzdálenost s ostatními hosty a upředňostňovat venkovní prostory jak pro hudbu tak i pro tanec.


Covid manažér

Není povinný, ale důrazně se doporučuje postava manažera Covidu, což je osoba, která bude podporovat organizátora svatby a bude se starat o dodržování bezpečnostních protokolů, bude kontrolovat seznam a zelené karty všech přítomných hostů, bude mít za úkol měření teploty před vstupem do restaurace a usazení hostů ke stolům.

Covid manažér může být vybrán majitelem restaurace, kde se bude konat svatební hostina, nebo naší agentůrou Moje svatba v Římě.